2 najbežnejšie dôvody, prečo sa ľuďom nedarí mať doma poriadok a ako ich odstrániť

Autor: Mária Verešová
18.09.2018

Spoluprácu s novým klientom vždy začínam konzultáciou v domácnosti klienta. Súčasťou stretnutia je aj prehliadka domu, počas ktorej sa sústreďujeme najmä na dva javy: zbytočné veci (haraburdie), ktoré klient doma má a nedostatočný (alebo žiadny) systém. Toto sú najbežnejšie dôvody, prečo sa ľuďom nedarí mať doma poriadok. Dobrou správou je, že oba tieto problémy sú riešiteľné. Stačí si vysúkať rukávy a pustiť sa do práce.

Dôvod č. 1: Zbytočné veci

O všetky veci, ktoré si domov prinesieme, sa musíme starať, je potrebné ich čistiť a upratovať. Naša spoločnosť dospela do bodu, kedy nás množstvo vecí, ktoré vlastníme, viac zaťažuje, ako nám zjednodušuje život. Ak máte pocit, že veci vám prerastajú cez hlavu, pravdepodobne toho máte viac, než dokážete zvládnuť.

Riešenie:

Najjednoduchší spôsob ako tento problém vyriešiť je vyhodiť, darovať alebo predať polovicu toho, čo máte. Mnoho ľudí považuje túto úlohu za veľmi zložitú, preto môže byť pomoc priateľa alebo profesionálneho organizátora veľmi vítaná. Veľká časť mojej práce s klientmi spočíva práve vo vyhadzovaní nepotrebných vecí. Zvyšok je o organizovaní a upratovaní vecí tak, aby boli prehľadne poukladané.

Dôvod č. 2: Nedostatočný alebo žiadny systém

Pri prehliadke domu kladiem klientovi otázky s cieľom dozvedieť sa čo najviac o veciach, ktoré vidím. Ak sú veci položené na zemi, pýtam sa, čo sú to za veci a prečo sú umiestnené práve tam. Je potrebné ich odložiť na miesto, kam patria alebo vytvoriť miesto, kam ich budete odkladať. Na to, aby ste mohli mať domácnosť upratanú a zorganizovanú, musíte mať systém na všetko, čo domov prinesiete.

Riešenie:

Vytvoriť organizačný systém znamená dať veci rovnakého druhu dokopy a určiť, kde budú odložené. Ak sa vám, napríklad, po dome povaľujú rôzne dokumenty a faktúry, dajte ich dokopy a umiestnite ich do škatule alebo zakladača. Systém je jednoduchý. Keď budete mať najbližšie do činenia s nejakým dokumentom alebo faktúrou, odložte ich na určené miesto. V prípade potreby ich potom nájdete v priebehu pár sekúnd.

Keď to myslíte s uprataním vášho domovu vážne. Tak toto sa vám bude páčiť.